حکیم

همه چیز راجع به طب سنتی و بهداشت ایرانی

حکیم

همه چیز راجع به طب سنتی و بهداشت ایرانی

زندگی کنونی ما، با زندگی سالم گذشتگانمان بسیار فاصله گرفته است. هرچند اصلاح این سبک زندگی کار بسیار دشواری است، اما نشدنی نیست، و با اندکی تلاش و پشتکار می‌توانیم آن را بهبود بخشیم.

یکی از مسایلی که در اصلاح سبک کنونی زندگی باید به آن بپردازیم، نحوه‌ی حمام کردن است.

شامپوی گیاهی سر و صورت

شاید فکر می‌کنید درست کردن یک شامپوی گیاهی کار دشواری باشد، امّا اصلاً اینطور نیست. اگر باور نمی‌کنید شامپوی طبیعی را که «حکیم کرد افشاری» ارایه کرده است در منزل درست کنید. برای درست کردن این شامپوی طبیعی، 300 گرم سدر، 150 گرم مورد، 25 گرم حنای بی‌رنگ را با کمی روغن زیتون، یک استکان آب کرفس و 2 قاشق غذاخوری سرکه را با آب یا عرق شاتره به صورت رقیق درآورد. این مخلوط را در حمام  روی بدن بمالید و بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

چگونه موی سر را بشوییم؟

سنگ پا

حتماً در هر نوبت حمام از سنگ پا استفاده کنید.

نوره (واجبی)

جهت نظافت شخصی و برطرف کردن موهای زاید بدن، از نوره استفاده کنید. استفاده از نوره علاوه بر ازاله موهای زاید، در پیشگیری از سرطان خون و رماتیسم نیز مؤثر است و اثرات بسیار خوبی برای پوست و مو دارد.
مقداری نوره را با کمی آب گرم مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی پوست خشک بمالید. پس از چند دقیقه آن را با آب بشویید تا موهای زاید برطرف شوند.

سفیداب (روشور)

استفاده از روشور سبب می‌شود تا سلول‌های مرده‌ی پوست از بدن کنده شده و لایه‌ای جدید از سلول‌های تازه پوست را فرابگیرد. این امر سبب می‌شود تا شفافیت و طراوت پوست افزایش یابد و پوست شما نرم و جوان گردد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی