حکیم

همه چیز راجع به طب سنتی و بهداشت ایرانی

حکیم

همه چیز راجع به طب سنتی و بهداشت ایرانی

کندش دارای طبیعتی گرم و خشک است.

کندش، دارای برگ‌های دراز و عریض است و ریشه‌ی آن شبیه پیاز و به رنگ قهوه‌ای است.

کندش، یک گیاه سمی است و به جز مواردی اندک، آن را به صورت خوراکی مصرف نمی‌کنند. بهتر است ان را در فصل سرما مصرف کنند.

خواص کندش

مهم‌ترین خاصیت کندش در درمان سینوزیت است. استفاده از گرد ریشه‌ی این گیاه به صورت انفیه برای سینوزیت مفید است. با انفیه کردن کندش، در اثر عطسه‌های مکرر مجاری بینی باز می‌شود و با خروج ترشحات، به بهبود سینوزیت کمک می‌کند. بهتر است برای باز کردن گرفتگی بینی گرد کندش و روغن بنفشه را با هم انفیه کنند.

همچنین استفاده از کندش نزله را به زکام تبدیل می‌کند و موجب خروج ترشحات پشت حلقی از بینی می‌انجامد.

از مصرف کندش در فصول گرم و یا با شکم پر بپرهیزید. به ویژه گرم مزاجان از آن کم‌تر استفاده کنند.

از کندش در داروها

یکی از انواع انفیه کندش به این صورت تهیه می‌شود: کندش، خربق سفید و گل بنفشه هر کدام یک مثقال. خربق سفید و کندش را کاملاً بکوبید تا گردی به دست آید و با گل بنفشه مخلوط کنید. به اندازه‌ی یک عدس از آن را از طریق بینی بکشید تا عطسه‌های مکرر آغاز شود. برای خاتمه‌ی عطسه‌ها آب سرد به درون بینی بکشید.

نظرات  (۲)

خیلی باحاله معرک اس

سلام من از گندش برامو هام دارم استفاده میکنم زیاد خوب نتوستم اسیاب کنم چون تو خابگاه وسیله ای ندارم و بازیتون ده دقیقه حرارت دادم والان گاهی میزنم یه سوزشی از ناحیه گلوم احساس میکنم بنظر شما با ده دقیقه جوشاندن درست شده محلولم تاکی باید استفاده کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی